søndag den 13. februar 2011

Bloggens første indlæg-fejres med sushi

Sushi er en af mine helt store livretter. Både købt og hjemmelavet, selvom jeg sjældent kommer længere end til de sædvanlige 5-6 forskellige makiruller. Har efterhånden en ganske fin samling sushi kogebøger, så næste gang tror jeg, jeg vil prøve noget nyt.

Min kæreste og jeg havde aftalt at lave sushi til aftensmad i går. (Det passer bedst at lave den slags om lørdagen, for så er der til frokost dagen efter:D)

Udover ris og tang var grundingredienserne: Japansk omelet, agurk, avocado, flødeost naturel og laks, der havde været frosset for at sikre, at der ikke var risiko for parasitter.
Og som altid blev det fantastisk!

Opskriften på den japanske omelet er i øvrigt:
3 æg piskes med 2 spsk, soyasauce (brug nu den, der er beregnet til sushi og ikke en hvilkensomhelst fra supermarkedet) og 1 tsk. sukker. På en lille pande hældes æggemassen på i "lag", så den størkner lidt ad gangen. Til sidst afkøles den og skæres ud i passende stykker.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar