lørdag den 5. marts 2011

Oscarnight

Som fortalt holdt min kæreste og jeg forsinket Oscarnight i mandags. Det var lidt af en undvigemanøvre at undgå avisforsider, nyhedssites, kollegernes snak osv. hele mandagen, men det lykkedes os begge! For at gøre lidt ekstra ud af det fik vi bobler, blinis og rigtig lækker pastaret.



Boblerne er den mest fantastiske lyserøde Beringer sparkling rosé. Jeg ELSKER den! Den er ekstravagant, tilpas sød uden at være hvinende og så er den dejligt girly;) Den fås jævnligt i SuperBest til 2 flasker for 150. Havde købt et par kasser til min 30 års fødselsdag og den var den ideelle velkomstdrink, som alle syntes var fantastisk.

Som forret fik vi blinis med creme fraiche og stenbiderrogn (købt i supermarked da jeg ikke kunne nå forbi fiskehandleren og var usikker på, om det var i sæson)


Hovedretten var "selvopfundet"-frisk grovpasta med kammuslinger:

Champignons svitses og derefter tilsættes ca 1/2 flaske hvidvin. Lad det simre i ca. 30 min. og tilsæt rød peber i tern. På en pande ved siden af steges kammuslinger af i smør på begge sider til de netop bliver lysebrune. Til champignon/vin blandingen tilsættes cherrytomater, fløde, salt og peber og lige inden servering tilsættes kammuslingerne. Hæld blandingen over pastaen og servér. Det er virkelig lækkert og ret nemt at lave.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar