onsdag den 16. marts 2011

Pizza og FCK

Vi har min mor+bror på besøg i dag (han siger, han er ved at skrive på sit næste blogindlæg i øvrigt;)) for at se FCK kampen. Dvs. lige nu ser min bror bold, min mor+min kæreste vasker op og jeg sidder her. Så helt fokuseret fodbold er det ikke.

Men det er en fast tradition med pizza, når der er fodbold. I dag blev det til følgende kombinationer:

-Spinat med gedeost (begge dele kom på 5 min. inden pizzaen var færdig, ellers får det for meget)
-Skinke med blåskimmel ost-en virkelig god én, brormand investerede i og gav mig et kæmpe stykke med hjem af. Også her kom osten først på lige inden pizzaen blev taget ud.
-Og til slut parmaskinke med rucola. Parma'en kom på 5 min. inden pizzaen blev taget ud og rucola lagt på da der blev serveret. Virkelig lækker og en fast kombi, når vi laver pizza. Nogle gange med frisk tomat, andre gange frisk mozarella.

Bunden blev i øvrigt virkelig god, lavet på slump (som altid, når jeg laver pizzadej) med fuldkornsdurum, hvededurum og hvedeklid for at gøre den grov, men stadig sprød. 
  



Ingen kommentarer:

Send en kommentar