søndag den 27. februar 2011

Lady og Vagabonden...

Her til aften fik jeg lavet en omgang spaghetti med kødboller. Det er oprindeligt en Jamie Oliver opskrift, som jeg har modereret til både at være lidt mere simpel, samt passe lidt bedre til mine smagsløg;)

Ingredienserne, jeg brugte til kødbollerne, er følgende:
Hakket øko kalve- og svinekød
Hvidløg
Rugmel (i stedet for rasp, jeg forsøger at undgå hvedemel, hvid pasta og sukker for tiden..)
Salt&peber
Oregano
God olivenolie til stegning



Kødbollerne blev lagt i et ildfast fad skiftevis med hjemmelavet tomatsauce, frisk basilikum, hakket parmesan og bøffelmozzarella og fik en god halv time ved 200 grader. Serveret med fuldkornspasta og dampet broccoli. Havde gjort sig godt med en god Barolo eller anden rødvin, men dels er det jo søndag og dels skal vi drikke bobler i morgen, hvor vi holder (forsinket) Oscaraften. Sidstnævnte fordi min kæreste skal arbejde i morgen og jeg næppe holder mig vågen i nat alligevel.



Opskriften kan ses her:



Ingen kommentarer:

Send en kommentar